Com aquell qui no vol la cosa, ha arribat el moment de l’any en què la intensa calor fa necessària una visita ritual a les costes de la nostra petita nació catalana per refrescar les pobres neurones. No cal que patiu, apreciats lectors. Si la balena Moby Dick no se m’empassa mentre intento donar-li caça disfressat d’Ahab, tornaré a estar amb vosaltres a partir de la segona quinzena d’agost. De fet, podia no haver dit res i deixar passar aquestes setmanes fins a la propera crònica, però com que sóc un paio molt formal, he cregut convenient informar els meus fidels seguidors d’aquesta breu pausa estiuenca. Així evitarem angoixes innecessàries que, amb aquesta calor que ablaneix el cervell, són encara més nocives per a la salut dels internautes.

Certament, en aquestes platges, els peixos tenen molt mal caràcter!

Tornant a les meves expedicions marineres, en el supòsit que la balena blanca, per motius d’agenda, no faci acte de presència, m’imaginaré que sóc a les platges de la versió mediterrània d’Amity Island. I mentre xipollejo per llurs aigües tranquil·les i blavoses, intentant atrapar, amb la meva traça olímpica, una ampolla amb un missatge d’algun nàufrag de l’altra banda del món, taral·lejaré el tema principal de Tauró (Jaws) del John Williams per posar-me en situació. I encara que sigui un cranc de dibuixos animats anomenat Sebastià qui em pessigollegi el turmell, fugiré de l’aigua fent un gran enrenou com si, veritablement, el tauró de l’Spielberg m’encalcés. Un cop arribat a la sorra, esbufegant després de l’esforç excessiu, segur que em toparé amb el capità Jack Sparrow, el qual, ajagut en una gandula, estarà absort contemplant el tràiler promocional del nou Harry Potter a la seva nova iPad. Com que és llest com una guineu a l’hora de fer fer coses als altres per no haver de fer-les ell mateix, em demanarà, amb paraules afalagadores, que li vagi a buscar un gelat, segurament de rom. M’hauré d’embolicar amb una tovallola de platja com si fos el Lawrence d’Aràbia al desert, i m’arribaré, esquivant para-sols i canalla, fins al primer oasi que trobi per comprar a l’astut Sparrow aquesta llepolia estiuenca. Però, contravenint les ordres del capità, enlloc de rom, compraré un gelat de nata amb xarop de maduixa. Em posaré a l’ombra, perquè els vampirs no suporten la claror del sol, em col·locaré els meus ullals de plàstic que hauré comprat en un basar de l’antiga Pèrsia, i clavaré queixalada al gelat fins que el xarop em regalimi per la mà en petites vetes vermelles que algú prendrà pels invasors de la Guerra dels Mons. Com que les vacances no duren per sempre, després d’uns quants dies més fullejant llibres a la biblioteca d’Alexandria, al costat de la trempada i rebel Hipàtia, m’adreçaré a l’andana 9 i 3/4, d’on habitualment surt el tren amb destinació a Hogwarts, i tornaré a la central d’operacions d’aquest bloc per reemprendre la tasca d’entretenir els incomptables seguidors de les meves dèries cinèfiles.

Només un parell de coses més abans de marxar. Tot i que alguns ja no ho recordareu, amb motiu de l’estrena d’aquest espai virtual, vaig crear un canal a YouTube únicament per pujar un video de presentació. El video va tenir èxit, però el canal de YouTube va quedar arraconat a les golfes d’accés a Nàrnia sense que ningú li fes més cas. Jo el primer! Veient que el pobre anava acumulant pols i em mirava amb cara de pena, he decidit fer-li un rentat de cara i utilitzar-lo com a receptacle visual de les pel·lícules que he anat comentant al bloc. Una mena de quadern de bitàcola en imatges que reculli els tràilers d’aquest viatge virtual que vaig iniciar ara fa gairebé nou mesos.

Trobareu l’enllaç al marge esquerre de la pàgina principal del bloc, sota un encapçalament  que diu YouTube. Així mateix, a la part inferior esquerra del canal amb C de Cinema hi ha l’enllaç al bloc perquè pogueu tornar altre cop a l’origen i no us perdeu per l’espai oníric d’internet. Suposo que algú haurà captat la referència cinèfila…

Aquí teniu la nova imatge del canal amb C de Cinema que trobareu a YouTube:

Finalment, i per anar fent boca, us deixo amb les primeres imatges de les estrenes d’aquest mes d’agost, algunes de les quals, segurament, comentaré després de les vacances.

Inception de Christopher Nolan, s’estrena el 6 d’agost.

The Last Airbender de M. Night Shyamalan, s’estrena el 6 d’agost.

Bones vacances, i bon cinema!